Ania Kałkowska / Cudowianki
Cudawianki – papierowy biznes prowadzony przez Anię Kałkowską, powstał z miłości do celebrowania ważnych i tych nieco mniej momentów w życiu. oprócz własnej firmy prowadzonej na cały etat, Ania jest mamą małej Helenki. o tym, jak godzi wszystkie obowiązki i o planach na przyszłość odpowiedziała na naszym blogu.
sklep cudowianki.pl
instagram kudowianki
najważniejsza lekcja, jaką odrobiłaś podczas prowadzenia własnego biznesu.
prowadzenie własnego biznesu to ciągła nauka. czasem mam wrażenie, że już wszystko przeżyłam i nic mnie nie zaskoczy, a jednak 🙂
ciężko wybrać jedną lekcję, ale nauczyłam się, że:
- gdy jest problem z zamówieniem Klienta to podstawą jest dobra komunikacja
- gdy naprawdę wierzę w swój produkt, to warto zaryzykować i zainwestować więcej niż planowałam (i czasu i pieniędzy)
- gdy czuję się obciążona ilością zadań, to mam odwagę by zlecić je na zewnątrz.
czy budując swoją markę działasz według z góry ustalonej strategii? jeśli tak, to czy trzymanie się planu wpłynęło znacząco na twój rozwój?
projekt, z którego jesteś najbardziej dumna?
najbardziej jestem dumna z tego, że w ponad 70 salonach Empik w całej Polsce można kupić moje kartki. to niesamowite uczucie wejść do sklepu i zobaczyć na półkach swoje produkty. ponad to, jestem dumna, że stworzyłam biznes, który sprawnie działa, gdy ja jestem np. na dłuższym urlopie.
kto cię inspiruje do działania?
twój cel biznesowy na ten rok.
w tym roku skupiam się głównie na macierzyństwie. mogę powiedzieć, że moim głównym celem biznesowym jest nauka odpuszczania i dobra organizacja czasu pracy.
umiejętność, którą rozwinęłaś podczas prowadzenia własnego biznesu.
żałuję, że na początku prowadzenia własnego biznesu nikt mi nie powiedział, że ...
przy wycenie produktu, trzeba wziąć pod uwagę swój czas pracy, a nie tylko surowce.
trzy narzędzia, bez których nie wyobrażasz sobie prowadzenia własnego biznesu.
- program do wystawiania faktur
- platforma sprzedażowa
- sticky notes
nieoczywista cecha/umiejętność, która przydała ci się przy prowadzeniu własnego biznesu.
podobno jestem dobra w “small talki” i dużo się uśmiecham. czasem się to przydaje żeby ocieplić kontakt z kontrahentem i skrócić dystans.